Paramedisch Natuurgeneeskundig Therapeut

Contact: 06 4011 8916

Tips om beter te slapen

Welkom op het blog "tips om beter te slapen". In dit blog geef ik tips die mee kunnen helpen aan een betere nachtrust. Bijna iedereen slaapt wel eens slecht. Bijvoorbeeld bij het vooruitzicht van een spannende of drukke dag. Je ligt uren te piekeren of je kom maar niet in slaap. Of je schrikt wakker uit een nachtmerrie. Eén of twee nachten slecht slapen is niet zorgwekkend. Het wordt anders als je elke nacht de klok twee uur hoort slaan en je de volgende morgen doodmoe je bed uit stapt. Dan kan er sprake zijn van een slaapstoornis.

Tips om beter te slapen: Functie van slaap

Onderzoekers weten vooralsnog niet welke functie slaap precies heeft. Naast het bevorderen van lichamelijk herstel, lijkt slaap een belangrijke invloed te hebben op het geheugen, door slaap kunnen we onthouden wat we overdag geleerd hebben. Ook is bekend dat slaap helpt bij het schoonhouden van de hersenen. Tijdens de slaap lijken de hersenen namelijk als het ware een wasbeurt te krijgen. Een bepaald type hersencellen krimpt tijdens de slaap, waardoor er meer ruimte in onze hersenen ontstaat en schadelijke stoffen mogelijk beter weggespoeld en afgevoerd worden.

Lees meer...
Deze website maakt gebruik van cookies die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.
Ok